Sabtu, 12 Mei 2012

REFLEKSI DATA LOGGER

Pada minggu ketiga sesi pembelajaran kuliah, amali pertama yang saya lakukan di dalam makmal ialah mengenai data logger. Data logger merupakan alat yang dapat mengawal suhu pesekitaran dan humidity. Penggunaan data logger adalah kali pertama saya gunakanya. Di dalam makmal semasa melakukan amali data logger tersebut, saya dan rakan-rakan berkesempatan menggunakan data lagger.
Daripada apa yang saya lihat dan lakukan untuk mengambil bacaan suhu tangan : contoh, letakkan tangan didalam pastik dan genggam satu batang besi pendek untuk mengawal daripada bacaan berubah.
Selain itu, penggunaan data logger ini disambung dengan komputer. Data logger di sambungkan  pada komputer bagi memudahkan untuk kami semua merekod bacaan.


Secara jujurnya, sepanjang keberlangsungan amali tersebut, saya kurang faham dengan pengggunaan dan fungsi data logger tersebut. Saya hanya mengikut sahaja arahan Tutor sahaja.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...